پرستار همراه الف
پرستار همراه الف
فهرست خدمات

پرستار همراه الف

مزایای مصرف شیر طلایی برای سالمندان

زمان مطالعه: 5 دقیقه

شیر طلایی Golden Milk نوعی نوشیدنی سالم و شفابخش برای افرادیست که در حال قدم گذاشتن به دوران سالمندی هستند. این نوشیدنی لذیذ فواید بسیاری برای سلامتی دارد و به افراد سالمند کمک می کند تا زندگی با کیفیت و رضایت بخشی را تجربه کنند. در نگاه اول، ممکن است مصرف شیر طلایی، از نظر شما تنها یک مد جدید در برنامه های غذایی باشد، اما مطمین باشید که پس از آشنایی با فواید این نوشیدنی، نظر شما تغییر خواهد کرد.

بنابراین اگر به عنوان یک پرستار سالمند مسئولیت مراقبت از فرد سالمندی را بر عهده دارید و یا یک فرد سالمند هستید قصد داریم که در این مقاله شما را با خواص شگفت انگیز شیر طلایی آشنا کنیم:

پرستار همراه الف

طرز تهیه شیر طلایی

روش تهیه و مصرف شیر طلایی بسیار آسان بوده و شامل ترکیبات زیر است:

شیر:

شیر های غیر لبنی مانند شیر نارگیل و شیر بادام به دلیل محتوای چربی کمتر، برای جذب ترکیبات درمانی زردچوبه عالی هستند اما استفاده از شیرهای لبنی نیز برای این ترکیب قابل قبول است.

زردچوبه:

زردچوبه آسیاب شده تازه طعم و عطر بی نظیری به شیر اضافه می کند.

ادویه جات:

اضافه کردن اندکی دارچین و فلفل سیاه (برای فعال کردن ترکیب کورکومین موجود در زردچوبه) بسیار موثر است همچنین می توانید زنجبیل یا هل آسیاب شده را  به این ترکیب اضافه کنید.

شیرین کننده:

شربت افرا یا عسل طعم بسیار مطلوبی به این ترکیب می بخشد.

ابتدا شیر را گرم کنید و کلیه مواد فوق را به شیر ولرم اضافه کرده و نوش جان کنید!

پرستار همراه الف

فواید شیر طلایی برای سالمندان

حال که با روش تهیه شیر طلایی آشنا شده اید نوبت به بیان فواید این ترکیب جادویی برای سلامتی شما در دوران سالمندی است:

سرشار از آنتی اکسیدان

زردچوبه، زنجبیل و فلفل سیاه جزو مهم ترین مواد موجود در ترکیب شیر طلایی هستند. این مواد دارای فواید ضد التهابی قابل توجهی هستند. فقط یک فنجان شیر طلایی می تواند به آرام کردن التهاب ناشی از آرتریت، بیماری کلیوی و غیره کمک کند.

مطالعات اخیر دانشمندان نشان می دهد که مصرف شیر طلایی از بینایی شما محافظت می کند، فشار خون بالا را کاهش می دهد، از بیماری قلبی جلوگیری می کند و حتی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شود.

در کنار تمام این مزایا، افزایش تولید انرژی به دلیل افزایش متابولیسم بدن یکی دیگر از خواص این معجون فوق العاده است که برای سالمندان بسیار سودمند به نظر می رسد.

کاهش التهاب و درد مفاصل

بسیاری از سالمندان با مشکل بزرگی به نام التهاب مفاصل یا استئوآرتریت روبرو هستند. این بیماری که به شکل نوعی بیماری‌ التهابی مزمن ظاهر می شود با علایم دردناک و محدود کننده ای همراه است.

با توجه به خواص ضد التهابی شیر طلایی، تعجبی ندارد که  بسیاری از سالمندان برای به تسکین علایم درد ناک درد مفاصل به مصرف این ترکیب رو بیاورند.

مقدار توصیه شده روزانه زردچوبه، یک چهارم قاشق چای خوری یا کمتر است اما در برخی از فرهنگ ها مانند هندوستان بیشتر از این مقدار در رژیم غذایی روزانه استفاده می شود.

برخی از محققان پیشنهاد می کنند که برای تسکین مشکلات التهابی، بهتر است که مقدار مورد نظر زردچوبه را به سه وعده تقسیم کنید و در ترکیب با شیر طلایی نوش جان کنید.

پرستار همراه الف

بهبود حافظه و عملکرد مغز

مهم ترین ماده موجود در شیر طلایی، زردچوبه است که از هزاران سال پیش در طب سنتی هندی یا آیورودا مورد استفاده قرار می گرفت. مطالعات اخیر نشان می دهد که مصرف زردچوبه تاثیرات مطلوبی بر وضعیت حافظه و عملکرد مغز دارد و در مبارزه با بیماری قلبی و آلزایمر موثر است.

فواید مصرف شیر طلایی در بهبود مشکلات حافظه یا عملکرد ذهنی افرادی که با مشکلات حافظه یا عملکرد کلی مغز روبرو هستند باور نکردنی است.

البته به یاد داشته باشید که مصرف این ترکیب به تنهایی، برای کنترل و درمان بیماری های جدی کافی نیست بنابراین هرگز بدون دستور پزشک، مصرف شیر طلایی را با داروهای خود جایگزین نکنید و پیش از هر اقدامی با پزشک معالج خود مشورت کنید.

بهبود شرایط خلقی

همانگونه که بیان شد زردچوبه یک ادویه رایج است که به وفور در غذاهای آسیایی یافت می شود. ادویه زرد حاوی یک ماده قوی به نام کورکومین است که تاثیرات مطلوبی بر بهبود خلق و خوی افراد سالمند دارد.

تحقیقات انجام شده در بخش پزشکی یکپارچه دانشگاه UCLA نشان داد که کورکومین، با محافظت از سلول های مغز در برابر سموم مضر  از کاهش حافظه و بیماری آلزایمر جلوگیری می کند.

پیشگیری از بیماری قلبی

این نوشیدنی خوشمزه به لطف زردچوبه تاثیرات مطلوبی بر سلامت قلب دارد. از آنجایی که زردچوبه حاوی آنتی اکسیدانی به نام کورکومینوئید است به دلیل خواص ضد التهابی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. در واقع این ماده شگفت انگیر با کاهش تجمع پلاک در شریان‌ها و جلوگیری از لخته شدن خون از بروز بیماری های قلبی پیشگیری به عمل می آورد.

پرستار همراه الف

 پیشگیری از سرطان

سرطان نوعی بیماری مزمن است که سبب رشد کنترل نشده سلول های بدن می شود. تاثیر ماده کورکومین بر درمان انواع مختلفی از سرطان مورد بررسی قرار گرفته است و نتایج این تحقیقات نشان می دهد که این ماده از رشد و گسترش سلول های سرطانی جلوگیری به عمل می آورد.

محققان بر این باورند که مصرف شیرطلایی از بروز سرطان، به ویژه سرطان های دستگاه گوارش مانند سرطان روده بزرگ جلوگیری کرده و تاثیر زیادی در کنترل و مرگ سلول های سرطانی دارد.

خواص ضد پیری

کورکومین موجود در شیر طلایی، سبب تاخیر در پیر شدن سلول های بدن و تقویت مبارزه با بیماری های مرتبط با افزایش سن می شود. با توجه به این که کورکومین در پیشگیری از بیماری قلبی، سرطان و آلزایمر موثر است بنابراین برای طول عمر و آهسته کردن روند پیری نیز فواید زیادی دارد. برخی از محققان از شیر طلایی به  عنوان مکمل ضد پیری یاد می کنند، زیرا  این ماده نقش موثری در کاهش روند اکسیداسیون و التهاب در سالمندان دارد.

اگر فردی سالمند هستید و می خواهید دوران سالمندی با کیفیتی داشته باشید بهتر است با اصلاح سبک زندگی و گنجاندن مواد غذایی سالم در این راه قدم بگذارید.

با مصرف روزانه شیر طلایی از بسیاری از مشکلات و بیماری های مرتبط با افزایش سن خلاص شوید و سلامت جسم و ذهن را در آغوش بکشید. بسیاری از سالمندان به دلیل مشکلات حرکتی یا ذهنی، امکان تهیه و طبخ مواد غذایی سالم و تازه را از دست می دهند، در این شرایط بهترین گزینه استخدام یک پرستار سالمند با تجربه و متخصص از یک مرکز حرفه ای ارائه کننده خدمات پرستاری از سالمند درمنزل است.

مرکز پرستاری پرستار همراه الف با برخورداری از مجوزهای لازم و سال ها تجربه ارزشمند، به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمت به سالمندان گرامی در منزل است. برای برخورداری از خدمات این مرکز در اسرع وقت با همکاران ما تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *